• Articles dans une revue à comité de lecture

    • Debit Card and Demand for Cash

      Bounie, D, François, A, Waelbroeck, P (2016), « Debit Card and Demand for Cash », in Journal of Banking and Finance, p. 55–66

    • Superstars and Outsiders in Online Markets: An Empirical Analysis of Electronic Books

      Bounie, D., Eang, B., Sirbu, M., Waelbroeck, P. (2013), « Superstars and Outsiders in Online Markets: An Empirical Analysis of Electronic Books », in Electronic Commerce Research and Applications.

    • Selling less of more? The impact of digitization on record companies

      Bourreau, M., Gensollen, M., Moreau, F., Waelbroeck, P. (2013), « Selling less of more? The impact of digitization on record companies », in Journal of Cultural Economics, p. 327-346

    • Publications suivantes (6) ››
    • What is the cost of low participation in French timber auctions?

      Préget, R., Waelbroeck, P. (2012), « What is the cost of low participation in French timber auctions? », in Applied Economics, p. 1337-1346

    • Les plateformes de ventes sur Internet: une opportunité pour les industries culturelles

      Bounie, D., Eang, B., Waelbroeck, P. (2011), « Les plateformes de ventes sur Internet: une opportunité pour les industries culturelles », in Revue Economique, p. 101-112

    • Une analyse empirique de la dispersion des prix sur Internet

      Bounie, D., Eang, B., Waelbroeck, P., Sirbu, M. (2011), « Une analyse empirique de la dispersion des prix sur Internet », in Revue Franccaise d'Economie, p. 121-146

    • Marché Internet et réseaux physiques: comparaison des ventes de livres en France

      Bounie, D., Eang, B., Waelbroeck, P. (2010), « Marché Internet et réseaux physiques: comparaison des ventes de livres en France », in Revue d'Economie Politique, p. 141-163

    • Pirates or Explorers? Analysis of Music Consumption in French Graduate Schools

      Bounie, D., Bourreau, M., Waelbroeck, P. (2007), « Pirates or Explorers? Analysis of Music Consumption in French Graduate Schools », in Brussels Economic Review, p. 167-192

    • Piracy and the Demand for Films: Analysis of Piracy Behavior in French Universities

      Bounie, D., Bourreau, M., Waelbroeck, P. (2006), « Piracy and the Demand for Films: Analysis of Piracy Behavior in French Universities », in Review of Economic Research on Copyright Issues, p. 15-27

  • Chapitres dans un ouvrage collectif

    • Digital Identity Management: Legal elements relating to the creation, collection, use and sharing of personal data

      Laurent, M., Denouël, J., Levallois-Barth, C., Waelbroeck, P. (2015), Digital Identity Management: Legal elements relating to the creation, collection, use and sharing of personal data, in Gestion des identités numériques, dir. Laurent, M. & Bouzefrane, S., ISTE Press.

    • Innovation et R&D dans les industries culturelles franccaises

      Silavong, C., Waelbroeck, P. (2011), Innovation et R&D dans les industries culturelles franccaises, in L'innovation dans les entreprises: moteurs, moyen, enjeux, dir. , Ministère économie, finance, industrie.

    • Le commerce électronique de produits culturels : enjeux informationnels

      Waelbroeck, P. (2008), Le commerce électronique de produits culturels : enjeux informationnels, in Culture Web, dir. , Dalloz.

  • Ouvrages collectifs

    • Signes de confiance : l’impact des labels sur la gestion des données personnelles

      Collectif (2018), Signes de confiance : l’impact des labels sur la gestion des données personnelles, dir. Levallois-Barth, C., Institut Mines-Télécom, Chaire Valeurs et Politiques des Informations Personnelles.

  • Articles dans une revue sans comité de lecture

    • How does the music industry view its digital future?

      Waelbroeck, P., Mille, C., Touboul, E. (2008), « How does the music industry view its digital future? », in The Merdian.