• Articles dans une revue à comité de lecture

    • E-sport as leverage for growth strategy: The example of League of Legends

      Davidovici-Nora,M. (2017), « E-sport as leverage for growth strategy: The example of League of Legends », in International Journal of Gaming and Computer-Mediated Simulations (IJGCMS).

    • Typologie et stratégies des plateformes de distribution en ligne des jeux vidéo : panorama et enjeux concurrentiels

      Davidovici-Nora,M. (2016), « Typologie et stratégies des plateformes de distribution en ligne des jeux vidéo : panorama et enjeux concurrentiels », in Revue d'Economie Industrielle (in French), n°156, 4eme trim., pp.91-121.

    • Free and Paid Business Models Innovations in the Video Game Industry

      Davidovici-Nora, M. (2014), « Free and Paid Business Models Innovations in the Video Game Industry », in Communications&Strategies.

    • Publications suivantes (3) ››
    • Innovation in business models in the Video Game Industry: Free-to-Play or the gaming experience as a service

      Davidovici-Nora,M. (2013), « Innovation in business models in the Video Game Industry: Free-to-Play or the gaming experience as a service », in The Computer Game Journal.

    • Les marchés à deux versants dans l’industrie des jeux vidéo

      Davidovici-Nora, M., Bourreau, M. (2012), « Les marchés à deux versants dans l’industrie des jeux vidéo », in Reseaux, p. 98-135

    • The Dynamics of Co-Creation in the Video Game Industry: The Case of World of Warcraft

      Davidovici-Nora, M. (2009), « The Dynamics of Co-Creation in the Video Game Industry: The Case of World of Warcraft », in Communications & Strategies, p. 53-66

  • Ouvrages

    • Culture numérique. Regards sur les industries créatives

      Auray, N., Bacache, M., Bastard, I., Beaudouin, V., Benhamou, F., Bourreau, M., Couronné, Th, Davidovici-Nora, M., Francois, S., gambardella, M., Garron, I., Georges, F., Gensollen, M., Mellet, K., Saint-Martin, F. Moreau De, Moureau, N., Peltier, S., Proulx, S., Beuscart, J. S., Beauvisage, Th, Pasquier, D. (2011), Culture numérique. Regards sur les industries créatives, manuscrit.com.

  • Communications avec actes

    • Designing monetization strategies in Free-to-Play video games

      Davidovici-Nora, M. (2015), « Designing monetization strategies in Free-to-Play video games », in International Conference on Arts and Cultural Management (AIMAC)-Aix en Provence/France.